忘れがたい1曲

Westlife - Swear It Again
ウエストライフ  愛の誓い~スウェア・イット・アゲイン

ウエストライフの曲で取り上げてない曲のひとつです。グレイスト・ヒッツ~アンブレイカブルの第1曲目の曲です。彼らの若かりし頃のラブソングです。
解説はいりませんね。訳文をつくっていると・・・・私にもう遠い世界のような・・・かなりのいい年になっているので・・・・彼らはこういう情熱的な歌をうまく歌っています。
聴いてみてください。

I wanna know
Who ever told you I was letting go
Of the only joy that I have ever known
Girl, they were lying
Just look around
And all of the people that we used to know
Have just given up, they wanna let it go
But we're still trying

知りたいんだ
誰が言ったんだ 僕が初めて知った歓びを手放すなんて
ねえ 彼らは嘘をついていたんだ
見回してごらん 以前から知っていた人たちは皆
諦めて 投げ出したいと思っている
だけど僕たちはいまだに頑張っているんだ

So you should know this love we share was never made to die
I'm glad we're on this one-way street just you and I
Just you and I

知っていてほしい 二人の愛は絶対死なないようにできているんだ
うれしいんだ 僕たちは一緒の方向に向かってに生きている 
君と僕だけで 君と僕だけで

I'm never gonna say goodbye
'Cause I never wanna see you cry
I swore to you my love would remain
And I swear it all over again and I
I'm never gonna treat you bad
'Cause I never wanna see you sad
I swore to share your joy and your pain
And I swear it all over again
All over again

決してさよならは言わない 君が泣くのを見たくないから
僕の愛は絶対に消えないと君に誓った
何度でも何度でも誓うよ 君にひどい仕打ちはしないと
君が悲しむのを見たくないから
君の歓びも痛みも一緒に分かち合うことを誓った
何度で何度でも誓うよ

Some people say
That everything has got its place in time
Even the day must give way to the night
But I'm not buying
'Cause in your eyes
I see a love that burns eternally
And if you see how beautiful you are to me
You'll know I'm not lying

すべてにしかるべき場所タイミングあると言う人がいる
昼でさえ夜に道を譲らなければならないと
僕は信じてはいない
君の瞳の中に永遠に輝く愛が見えるから
僕にとって君がどんなに大切で素敵な人だとわかれば
僕が嘘をついていないってわかるはずさ

Sure there'll be times we wanna say goodbye but even if we try
There are some things in this life won't be denied
Won't be denied

確かに僕たちがさよならを言いたくなるときだってあるだろう
たとえ二人が努力してもこの人生には否定しきらないものが
あるはずだから 否定しきれないものが

I'm never gonna say goodbye
'Cause I never wanna see you cry
I swore to you my love would remain
And I swear it all over again and I
I'm never gonna treat you bad
'Cause I never wanna see you cry
I swore to share your joy and your pain
And I swear it all over again

決してさよならは言わない 君が泣くのを見たくないから
僕の愛は絶対に消えないと君に誓った
何度でも何度でも誓うよ 君にひどい仕打ちはしないと
君が悲しむのを見たくないから
君の歓びも痛みも一緒に分かち合うことを誓った
何度で何度でも誓うよ

The more I know of you is the more I know I love you
And the more that I'm sure I want you forever and ever more
And the more that you love me, the more that I know
Oh that I'm never gonna let you go
Gotta let you know that I

君のことを知れば知るほど愛していることがわかる
君がずっとほしいと思うことが確かなものになる
君が僕を愛するほどに僕にはわかってくる

I'm never gonna say goodbye (I'm never gonna say goodbye)
'Cause I never wanna see you cry (never wanna see you cry)
I swore to you my love would remain
And I swear it all over again and I (swear it all over again and I)
I'm never gonna treat you bad (never gonna treat you bad)
'Cause I never wanna see you sad (never wanna see you sad)
I swore to share your joy and your pain (oh no, oh no)
And I swear it all over again

繰り返し

All over again
All over again
And I swear it all over again

繰り返し