ふと聴きたくなる洋楽

Westlife - Unbreakable
ウエストライフ  アンブレイカブル

久々にウエストライフの曲を聴く。とてもいい曲だ。・・・調べてみると、
彼らのベストアルバム「グレイストヒッツ~アンブレイカブル」の代表曲ではないか。それにもかかわらず取り上げしていなかったとは・・・・・?
ということで今回アップいたします。
典型的なラヴソングです。日本語に置き換えると恥ずかしくなるほど甘い言葉が溢れているのがわかります。愛は壊れない不滅なものと歌われています。本当は、愛とは壊れやすいものの裏返しで、不滅と思い込むことで・・・・そう思わないと、愛もいつのまにかほころびてしますのかな・・・

そう思いながら和訳してみました。かなりの直訳調です。

Took my hand, touched my heart, held me close
You were always there by my side
Night and day through it all
Maybe come what may
僕の手をとって僕の心を震わせ抱きしめてくれた
君はいつも僕のそばにいる 昼夜ずっと
何が起ころうとも

Swept away on a wave of emotion
Over caught in the eye of the storm and whenever you smile
I can hardly believe that you're mine
Believe that you're mine
溢れる想いに身を任せて 嵐のまった中にいても
君が微笑むたびにいつも 君が僕のものだなんて信じられないくらい
僕のものだなんて

This love is unbreakable, it's unmistakable and each time I look in your eyes
I know why this love is untouchable
I feel that my heart just can't deny, each time I look in your eyes
Oh baby, I know why this love is unbreakable
僕らのこの愛は不滅 それは紛れもない真実
君の瞳を見つめるだけでわかる この愛は神聖なものだと
自分の心を偽れないって感じている 君の瞳を見るたびに
僕にはこの愛がなぜ不滅なのかがわかる

Shared the laughter, shared the tears
We both know, we'll go on from here
'Cause together we are strong
In my arms that's where you belong
喜びも涙も分かち合ってきた
だから
ここから始まっていくことはふたりともわかっている
一緒なら強くなれる 君が僕の胸に抱かれていれば

I've been touched by the hands of an angel
I've been blessed by the power of love
And whenever you smile
I can hardly believe that you're mine
天使の手によって神の啓示を受け 愛の力に祝福されてきた
君が微笑むたびにいつも 君が僕のものだなんて信じられないくらい

This love is unbreakable, it's unmistakable and each time I look in your eyes
I know why this love is untouchable
I feel that my heart just can't deny, each time you whisper my name
Oh baby, I know why
僕らのこの愛は不滅 それは紛れもない真実
君の瞳を見つめるだけでわかる この愛は神聖なものだと
自分の心を偽れないって感じている 君が僕の名をささやくたびに
僕には何故だかわかる

This love is unbreakable
Through fire and flame
When all this over
Our love still remains
この愛は不滅だ 炎が消え去り すべてが終わっても
ふたりの愛はいつまでも永遠だ

This love is unbreakable, it's unmistakable
And each time I look in your eyes I know why this love is untouchable
I feel that my heart just can't deny, each time you whisper my name
Oh baby, I know why 'cause each time I look in your eyes
Oh baby, I know why this love is unbreakable
僕らのこの愛は不滅 それは紛れもない真実
君の瞳を見つめるだけでわかる この愛は神聖なものだと
自分の心を偽れないって感じている 君が僕の名をささやくたびに
僕には何故だかわかる この愛は不滅であることは・・・・・