ふと聴きたくなる懐かしの洋楽

Simply Red - You Make Me Feel Brand New
シンプリー・レッド  ユー・メイク・ミー・フィール・ブランニュー ~ 誓い


同曲ををスタイリスティックスでとりあげましたが、この方を忘れていました。スタイリスティックスとは違った歌が聴けます。

My love
I’ll never find the words, my love
To tell you how I feel, my love
Mere words could not explain
Precious love
You held my life within your hands
Created everything I am
Taught me how to live again

愛しい君
なんて言ったらいいんだろう?
どんなに君を愛しているかをどう伝えればいいんだろうか。
言葉が見つからない
言葉なんかじゃ表しきれるはずもない
大切な君
君の手の中で 僕の人生はいかされていた
僕のすべてを作っているのは君なんだ。
どうやって生きていけばいいのかを教えてくれた

Only you
Cared when I needed a friend
Believed in me through thick and thin
This song is for you
Filled with gratitude and love

君だけが
誰かが必要なときに寄り添ってくれた
いつだって僕を信じてくれた
感謝と愛で満たされたこの歌を君にささげよう

God bless you
You make me feel brand new
For God blessed me with you
You make me feel brand new
I sing this song ‘cause you
Make me feel brand new

神のご加護をうけている君が
僕を生まれ変わらせてくれる
神の祝福を受けて僕は君と一緒にいる
君は僕を生まれ変わらせてくれる
この歌を歌うよ
生まれ変わったような気分にさせてくれるから

My love
Whenever I was insecure
You built me up and made me sure
You gave my pride back to me
Precious friend
With you I’ll always have a friend
You’re someone who I can depend
To walk a path that never ends

愛しい君
僕が不安になった時はいつも、
励まし 元気付けてくれた
自信を取り戻させてくれた
大切な友
君は頼れる一生の友
終わりのない道を君とずっと一緒に
歩いて行こう

Without you
My life has no meaning or rhyme
Like notes to a song out of time
How can I repay
You for having faith in me

君がいなかったら
僕の人生は意味もない
素っ気ないものになってしまったろう
調子はずれの唄みたいなものだ
どうしたら恩返しが出来るだろう

God bless you
You make me feel brand new
For God blessed me with you
You make me feel brand new
I sing this song ‘cause you
Make me feel brand new

神のご加護をうけている君が
僕を生まれ変わらせてくれる。
神の祝福を受けて僕は君と一緒にいる
君は僕を生まれ変わらせてくれる
この歌を歌うよ
生まれ変わったような気分にさせてくれる