ふと聴きたくなる懐かしの洋楽

Andy Williams -(Where Do I Begin?) Love Story
アンディ・ウイリアムスス    ある愛の詩


この曲は大ヒットした1970年のアメリカ恋愛映画「ある愛の詩」の主題歌です。
当時、アンディ・ウイリアムスのこの曲はよく耳にしていました。まさに懐かしの洋楽です。
アンディの歌声は格別に暖かみを感じるます。ムーン・リバーを初め数々の名演を残しています。
このブログでは、あまり取り上げてはきませんでした。聴いていて心安らぐ歌声ですので、気に入っ曲があれば、取り上げていきたいと思います。


Where do I begin
To tell the story of how great a love can be
The sweet love story that is older than the sea
The simple truth about the love she brings to me
Where do I start

どこから始めたらいいだろうか
愛がいかに素晴らしいかを語るのに
海よりも年月を経た美しい愛の物語
彼女が僕にくれた真実だけを語るには
どこから始めたらよいのだろうか

With her first hello
She gave new meaning to this empty world of mine
There'd never be another love, another time
She came into my life and made the living fine
She fills my heart

初めて会ったとき
僕の空虚な世界に彼女はあらたな意味を教えてくれた
それは今までの愛とも、他の愛とも違っている
彼女は僕の心の中にに入ってきて、生きることを素敵にさせて
僕の心を満たしてくれた

She fills my heart with very special things
With angels' songs , with wild imaginings
She fills my soul with so much love
That anywhere I go I'm never lonely
With her around, who could be lonely
I reach for her hand-it's always there

彼女はとても素敵なもので僕の心を満たした
すばらしい天使の歌 想像を超えた歌声で
彼女は僕の魂をあふれる愛で満たしくれた
いつでもどこにでも一緒にいられたし
一人になることもなかった
彼女の手はいつでも触れられるところにあった

How long does it last
Can love be measured by the hours in a day
I have no answers now but this much I can say
I know I'll need her till the stars all burn away
And she'll be there

どれほど続くのだろうか
愛を一日の時間の単位で計れるものだろうか
答えはわからないけれど これだけは言える
全ての星が燃え尽きるまで僕には彼女が必要で
彼女はそこにいてくれる

How long does it last
Can love be measured by the hours in a day
I have no answers now but this much I can say
I know I'll need her till the stars all burn away
And she'll be there

どれほど続くのだろうか
愛を一日の時間の単位で計れるものだろうか
答えはわからないけれど これだけは言える
全ての星が燃え尽きるまで僕には彼女が必要で
彼女はそこにいてくれる