ふと聴きたくなる懐かしの洋楽
Engelbert Humperdinck - How I Love You
エンゲルベルト・フンパーディンク   ハウ・アイ・ラブ・ユー


彼の1993年アルバムQuiereme Mucho の中に収録されている曲。ベスト盤ぐらいしかまで聴いてませんでしたので、たまたまyou tubeで聴き,この曲に感銘しましたので取り上げます

私の取り巻く環境の変化のため、1か月以上当ブログの更新を休止していました。すべきことの優先順位からどうしてもこのブログを更新する時間がとれなかったことと、やはり、コメントのやり取りをしている方々が長期離脱して休止状態となっているのを見て、私の更新意欲が失せてしまったことによるものでした。

こんな中、ふとエンゲルベルト・フンパーディンクのこの曲をたまたま耳にしたのでした。
なんと素敵な、心温まる、耳に優しく響く曲なんだろうか。
是非、この曲を取り上げてみようと・・・・・・・できれば多くの方に聴いていただきたいと久々に筆をとりました。

まだ、和訳を試みておりませんが・・・・・いつか日本語の簡約を乗せたいと思います。
この曲は、敢えて和訳しなくても、聴いて頂ければ、きっと、ここで歌われる「愛」の深さというか深淵さが伝わってくるはずです。

こんな素晴らしく美しい曲に出会えたことは、私にとってとても嬉しく新鮮でした。


英語歌詞をここに転載させていただきました。

You hold me in your eyes
In your own special way
I wonder how you know
The things I never say


I can't imagine life
Without you by my side
The power of your love
Is all I need tonight

I know there have been times
That I have caused you pain
I'd turn them all around
If I could start again

There's something I must say
I know it's overdue
The sweetest thing I've known
Forever called my own
Begins and ends with you


How I love you
How I love you


The softness of your lips
The color of your hair
The memory of your touch
Remains when you're not there

The echoes of your laughter
When I'm feeling blue
The meaning of my life
It all begins with you


So come into my arms
Lay down by my side
The moon is always there

To keep our love alight


I've reached so very high
For everything that's mine
And at the top is you
I want you for all time
A dream forever new


How I love you
How I love you


The softness of your lips
The color of your hair
The memory of your touch
Remains when you're not there

The echoes of your laughter
When I'm feeling blue
The meaning of my life
It all begins with you


So come into my arms
Lay down by my side
The moon is always there
To keep our love alight

You know me like a book
You've read a thousand times
We know each other's hearts
We read each other's minds
This feeling's always new


How I love you
How I love you

The softness of your lips
The color of your hair
The memory of your touch
Remains when you're not there

The echoes of your laughter
When I'm feeling blue
The meaning of my life
It all begins with you